ARAKAN’DAKİ İNSANLIK DRAMI FATOĞRAF KARELERİNDE

Kısa bir süre önce İzmit Belediye Başkanı Dr. Nevzat Doğan, İHH İnsani Yardım Vakfı Kocaeli Şubesi ve Memur-Sen Kocaeli Şubesi,  Arakanlı Müslümanların kaldığı Bangladeş’teki kampları ziyaret ederek mültecilere maddi ve manevi destekte bulunmuşlardı. Başkan Doğan’ın Arakanlı çocukların muayene de ettiği ziyaret sırasına çekilen fotoğrafların yer aldığı sergi Belsa önünde açıldı.  Arakan’da yaşanan vahşete dikkat çekmek için açılan ve 3 gün sürecek sergide 50 fotoğraf yer alıyor. Serginin açılışını Başkan Doğan, İHH İnsani Yardım Vakfı Marmara Bölge Başkanı Nuri Adaroğlu, Memur-Sen Başkan Şahin Yaşlık, Pazarcılar Odası Başkanı Ahmet Serim, Belediye meclis üyeleri Güzin Taştekin ve Yusuf Sami Çınar, Ak Partili yöneticiler, Belediye Başkan Yardımcısı Güray Oruç ile çok sayıda vatandaş katıldı.

TEŞEKKÜR ETTİLER

İHH İnsani Yardım Vakfı Marmara Bölge Başkanı Nuri Adaroğlu açılışta yaptığı konuşmada “ Belediye Başkanımızında aralarında bulunduğu bir heyet kısa bir süre önce binlerce kilometre yol kat ederek Arakanlı kardeşlerimize yadım götürdüler. Kendilerine teşekkür ederim. Hepsinden Allah razı olsun” derken. Memur Sen Kocaeli Şube Başkanı Şahin Yaşlık da  “Belediyecilikte Türkiye’ye örnek olan İzmit Belediye Başkanımız Nevzat Doğan’a hem insani hem İslami bu davranışından dolayı teşekkür ediyorum” dedi.

MAZLUMLARIN DUASI İLE AYAKTAYIZ

İzmit Belediye Başkanı Dr. Nevzat Doğan da sergi aşılışında bir konuşma yaparak şunları söyledi; “ her insanın yaşama hakkı vardır. İnsan olan Arakan’daki insanlık dışı muamelelere kayıtsız kalamaz. Her zaman mazlumun yanında olmak, yaratılanı yaratandan ötürü sevmek gibi düsturlarla bugünlere geldik. Bizi diğer milletlerden güçlü ve üstün kılmasının nedeni mazlumların duasındandır.

AVRUPA SIRTINI DÖNMÜŞ

5 kişilik grupla 18.5 saatlik bir yolculuk sonucu  Arakanlı mültecilerin kamplarını ziyaret etti. Bu ziyareti ve yardımı da seve seve yaptık. Kamplarda yüzbinlerce insanın nasıl sefalet içinde, ayaklarında ayakkabısı olmadan, yiyecek bir avuç çorbası olmayan insanları gördük. Herkesin her canlı üzerinde hakkı hukuku var. Orada gördük ki Avrupa, Amerika yaşam mücadelesi veren kardeşlerimize sırtını dönmüş.

Biz hiç bir zaman ayrım yapmayız. Atalarımız Yahudi’ye de, Hristiyan’a da kol kanat gerdi. Papa bile  anası babası öldürülmüş yetim ve öksüzün hakkında bir kelime edemedi. Dünyada güçlü olduğunu zannedenlerin bir günde nasıl helak olduğunu tarihten biliyoruz. Bizler üzerimize düşeni yaptık, yapmaya devam edeceğiz.

ÇOCUKLAR HEP GÜLSÜN

Bizim götürdüğümüz her yardım oradaki çocukların yüzünü güldürdü. Çocuklar hep gülsünler, ağlamsınlar. Çünkü çocuklara gülmek yakışır. İzmit Belediyesi olarak İzmitliler adına oraya gittik ve yardım götürdük. En büyük teşekkür İzmit halkınadır. Türk milleti olarak dara düşenin yanında olmak boynumuzun borcudur. Arakanlı kardeşlerimiz sadece Müslüman oldukları için zulme maruz kalıyorlar. Batı sessiz kalıyor. Aynı şeyi Suriye, Filistin, Bosna’da da gördük. Kızılay’a, İHH’ya diğer yardım kuruluşlarına teşekkür ediyoruz. Suriye de, Filistin de, Kudüs de bizi ilgilendirir. Avrupalılar gelsinler de Arakan’da Türklerin yaptıkları çalışmalara baksınlar, insan haklarını öğrensinler. Avrupa ikiyüzlüdür. Güçlü olmalı, birlik beraberlik içinde olmalı ve daha çok üretmeliyiz.”  Konuşmaların  ardından fotoğraf sergisi gezildi.