banner2827
banner2821
banner2820

DENİZİN ÜSTÜNDE İLK HAVALİMANI
 Ordu ile Giresun illerinin ortak kullanımı için 24 Temmuz 2011 tarihinde temeli atılan ve bugüne kadar 36 milyon ton taş dökülerek deniz ortasında 7 kilometrelik dolgu tahkimatı yapılan 3 kilometrelik piste sahip Ordu-Giresun Havalimanı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu tarafından hizmete açıldı. Türkiye için tarihi öneme sahip proje, Türkiye'nin deniz üzerine yapılan ilk havalimanı olma özelliğini taşıyor. Törende konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, ''Bugün bitmez denilenin bitirildiği bir gün" diyerek sözlerine başlarken önemli açıklamalarda bulundu.

HAKKARİ'Yİ AÇIYORUZ

"2002 ve öncesinin Türkiyesinde Ordu ve Giresun için denizin içinde bir havalimanı inşa edilmesi hayal bile edilemezken, bugün, hamdolsun bunu gerçekleştirdik. Göreve geldiğimizde Türkiye'de 26 havalimanı vardı bugün 54'üncüyü açıyoruz. Hızlı trenin adını bilmiyorlardı bunu öğrendiler. Ulaşım alt yapısında bir devrim yaptık. Hava taşımacılığında attığımız adım bir rekor. Binali Bey'e şunu söylemiştim: Tüm halkın rahatlıkla kullandığı bir yhat olmalı dedim. Ve sağ olsun Binali Bey üstün bir gayretle havalaanların sayısını süratle çoğaltmaya çalıştı. Biz ne dedik 'Dik duracağız
ama diklenmeyeceğiz.' Önümüzdeki hafta Hakkari'de havaalanı açacağız. Terör örgütünün yaptıkları yüzünden 2 yıl tehirli açacağız. Bölücü örgüte rağmen Hakkari Havaalanı'nı bitiriyoruz.

KİM ÖLE KİM KALA...

Kılıçdaroğlu proje açıklıyor. Kim öle kim kala. 2023, 2053 ve 2071 hedeflerini koyan bir hükümet var. Kuru sıkı atmakla olmuyor.

NAL TOPLUYORLAR

Sayın Bahçeli bize hakaret ediyor. Cevap vermeyeceğim muhatabım değilsin. Çankaya'ya çıkmayacağımı söylemişti. Öyle çıktık ki geriden nal topluyorlar.

Doğan'a tavrınızı koyun

Erdoğan, konuşmasında Doğan Medya'ya bağlı Hürriyet'i de topa tuttu. Erdoğan, şöyle konuştu; "Geçen akşam belgesel yayınlandı Unutma diye. Ahmet Kaya ile ilgili… Zamanın Vay Şerefsiz manşeti attılar. Sonra da orada yoktuk dediler. Şimdi aynı medya grubu bize karşı oyunların içerisine giriyor. Bize bir şey yapamazsınız. Siz şahsımın resmini kalkıp Hürriyet.com.tr’ye koyup altına da şok haber deyip, yüzde 52 ile idam yazısını koyup tepkiler gelince neden kaldırdınız sayfanızdan. Ondan sonra biz onu demek istemedik. Sizin o karanlık dünyanızdan neler geçtiğini biz çok iyi biliriz. Muhtar bile olamaz diye başlık attınız. Doğru, bu ülkede muhtar olamadım ama belediye başkanı da oldum, başbakan da oldum, cumhurbaşkanı da oldum."

SIRA RİZE'DE

Davutoğlu, "Dünyada 3. Deniz üzerindeki havalimanını inşa ettik. İnşallah Rize'de de aynı yöntemle inşa edeceğiz" diyerek müjdeyi verdi.

Cumhurbaşkanımıza sahip çıkmak boynumuzun borcu

Başbakan Ahmet Davutoğlu, Ordu-Giresun Havaalanı açılış töreninde yaptığı konuşmada muhalefet partilerini hedef aldı. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nu açıkladığı yeni vizyon projesi nedeniyle eleştiren Davutoğlu, "Çıkmış Kılıçdaroğlu Türkiye'yi merkez ülke yapmaktan bahsediyoruz. Bizim gerçekleştirdiklerimizi onlar yeni hayal ediyor. Onlar hayalleriyle, biz dünyayla yarışıyoruz" dedi. "Türkiye'nin her bir yanını havalimanlarıyla donatıyoruz" diyen Davutoğlu şöyle devam etti: Sayın Cumhurbaşkanımızın olağanüstü hamleleri üzerinde yeni bir geleceğe hep beraber yürüyoruz. Şimdi adım adım duble yolları otoyola çeviriyoruz. Cumhurbaşkanımıza ve onun emanetlerine sahip çıkmak boynumuzun borcudur.

Seferler katlandı

2002 yılında 2 merkezden 25 noktaya iç hat seferi gerçekleştirilirken, bugün 6 havayolu işletmesi tarafından 7 merkezden toplam 53 noktaya sefer düzenleniyor. Söz konusu dönemde dış hat uçuş yapılan nokta sayısı 60'tan 237'ye çıktı. 20,5 milyon olan iç hat yolcu sayısı 85,4 milyona yükselirken, 35 milyon olan dış hat yolcu sayısı da 80,3 milyona ulaştı.

Şırnak uçuşa geçti

2002'de 34 milyon olan yolcu sayısı 2014'ün sonunda 166,2 milyona ulaştı. 2014 yılında bir önceki yıla göre, Şırnak Şerafettin Elçi Havalimanı yüzde 551,  Çanakkale Havalimanı yüzde 466, Bingöl Havalimanı yüzde 320, Balıkesir Koca Seyit Havalimanı yüzde 125, Gazipaşa Alanya Havalimanı  ise yüzde 114'lük artışla yolcu sayısı en fazla artan ilk beş havalimanı olarak belirlendi.

Erdoğan'ın bir sözüyle başladı

Söz konusu havalimanı ilk olarak 1964 yılında gündeme geldi. Dönemin Bayındırlık Bakanı Arif Hikmet Onat, 10 Mart 1964 tarihli yerel Zaman gazetesine, "Ordu'da havaalanı yapımına çok yakında başlanacaktır" açıklamasını yaptı. ? 2000'li yıllara kadar bölgeyi ziyaret eden her lider Ordu ve Giresun'a havalimanı yapacağını söyledi. Fakat o sözler unutuldu. 22 Ağustos 2010'da Ordu'da bir iftar programına katılan dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan, havaalanı sözünü 'samimiyetle' verdi. 2011 yılı Ocak ayında havaalanı yatırım programına alındı ve ihale aşamasında kullanılmak üzere 21 milyon lira ödenek ayrıldı. ? Erdoğan, 13 Şubat 2011'de "Ordu-Giresun Havalimanı'nı en kısa zamanda Ordu ve Giresun'a kazandıracağız. Bizim ağzımızdan söz bir kere çıkar" dedi.

22 Temmuz 2011'de Ordu-Giresun Havaalanı'nın temeli atıldı. ? 22 Mayıs 2015 tarihinde ise havalimanı hizmete girdi.

25 Başbakan eskitti

Söz verildiği 1964 yılından bugüne kadar aradan geçen 50 yılda 8 Cumhurbaşkanı, 25 Başbakan, 41 Ulaştırma, 34 Bayındırlık Bakanı eskiten Ordu-Giresun Havalimanı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın kararlı duruşu sayesinde hizmete girdi.

İlk sefer dün yapıldı

3.5 yıldır inşaatı süren 3 km’lik piste sahip Ordu-Giresun Havalimanı’na bu sabah ilk uçak 08.38’de iniş yaptı. Seferler 25 Mayıs 2015 itibarıyla her gün karşılıklı icra edilecek.