KÖRFEZLİ AİLE İNGİLTERE’DE  KALDI

İngiltere’de mahsur kalan ve Körfez’de oturan İlgün ailesi de Gelecek Partisi eski Körfez  Fırat Türker vasıtasıyla seslerini duyurmak istediler. Fırat Türker vasıtasıyla gazetemize ulaşan Gönül İlter, yaşam koşullarının kötü olmadığını ama işleri nedeniyle geri dönmeleri gerektiğini, sayıları 802 ‘yi geçen diğer vatandaşların çok zor koşullar altında olduğunu ifade ederek, “Biz Körfez Artalar Mahallesi’nde oturuyoruz. Ben sağlık sektöründe görev medikal alanında görev yapıyorum. İngiltere’ de ablam Özlem Ilgın ile burada ki kız kardeşimizi ziyarete geldik. Geri dönmeye hazırlanırken pandeminin ikinci versiyonu çıktı ve uçuşlarımız iptal edildi. Bizim yaşam koşullarımız iyi ama işlerimiz nedeniyle dönmek zorundayız” dedi.

Dolaylı Yollar Önerildi

Gönül İlgün, bulundukları bölgede 802 Türk vatandaşı daha olduğunu ve her gün sayıların da arttığını sözlerine ekleyerek, “Diğer ailelerin çoğu zor dudumda, pansiyonlarda, otellerde bekliyorlar. İmza kampanyaları başlatıldı, bu şekilde Türk yetkililere sesimiz duyurmaya çalışıyoruz. Konsolosluğa baş vurduk bize farklı yollardan, Ukrayna, Zagrep üzerinden İstanbul’a ulaşabileceğimizi söylediler. Biz Trük vatandaşıyız, kendi ülkemize kaçak yollar kullanarak girmek istemiyoruz. Her durakta ayrı bir test ve bekleme süresi, bunların maliyeti ile uğraşmak istemiyoruz. Sağlıklıyız ve ülkemizin bizi teste sokup, göndereceği uçaklarla almasını bekliyoruz. Türkiye güçlü bir ülke ve bunu kolayca yapabilir. Sizlerin kanalıyla yetkililere sesleniyoruz, bizi burada bırakmayın” dedi.

İlgün, normal olarak İngiltere’ye gidiş dönüşün 100 paund, dolaylı yollardan gelişin ise 300 paund olduğunu, toplam her durakta test bekleme süresinin günlerce bekleme ve hep yeni ücretler ödeme anlamına geldiğini ifade etti.